۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۶

وزیران خارجه اتحادیه اروپا درباره لغو تحریم تروریست‌ها تصمیم گیری می کنند

وزیران خارجه اتحادیه اروپا درباره لغو تحریم تروریست‌ها تصمیم گیری می کنند

وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در بروکسل گردهم می آیند تا در مود تمدید و یا لغو ممنوعیت ارسال سلاح به شورشیان فعال در سوریه تصمیم گیری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی.بی.سی، وزیران خارجه اتحادیه اروپا درخواست انگلیس و فرانسه برای سبک تر کردن تحریم های سوریه و ارسال سلاح به شورشیان حاضر در این کشور را بررسی می کنند.

اتحادیه اروپا برای جلوگیری از گسترش جنگ در سوریه ارسال سلاح به این کشور  را ممنوع کرده که البته دوره آن چند ماهه بوده و تا کنون چندین بار تمدید شده است. البته انگلیس و فرانسه پیش از این نیز تلاش هایی را برای لغو این تحریم ها انجام داده بودند اما تلاش های آنها راه به جائی نبرده بود.

انتظار می رود که در نشست امروز بروکسل، "ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه انگلیس این موضوع را مطرح کند که تحریم های فعلی نباید برای دوره ای طولانی وجود داشته باشند.

براساس تاریخ اعلام شده، دوره این تحریم ها در آخر ماه می به پایان می رسد و کشورهای اروپایی باید در این باره تصمیم بگیرند که آیا مایل به تمدید دوره تحریم ها هستند یا نه.

به نوشته بی بی سی احتمال دارد که در نشست امروز وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریم ها را تمدید کنند. به این که می خواهند از نتیجه نشست ژنو2 مطلع شده و سیاست های آتی خود را بر اساس نتایج این نشست طرح ریزی کنند.

به احتمال زیاد نشست ژنو 2 در ماه آینده میلادی برگزار می شود و سوریه نیز دیروز یکشنبه اعلام کرد که در نشست ژنو 2 شرکت خواهد کرد.

 

کد خبر 2063845

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha